Učenici u Hrvatskom Crvenom križu i i Muzeju mamurluka

 Učenici u Hrvatskom Crvenom križu i i Muzeju mamurluka

Na sam dan sv. Martina 11. studenoga 2024.Učenici Gimnazije Bjelovar 3.a, 3.c, 3,e , 4.b, 4.c imali su
priliku u sklopu korelacija predmeta Etike, Biologije, ali i Građanskog odgoja i obrazovanja
izvanučioničkim oblikom nastave upoznati se s djelatnošću Hrvatskog Crvenog križa koji osim
humanitarnog rada u opisu djelovanja ima za cilj zaštitu i unapređenje zdravlja, socijalne skrbi,
zdravstvenog i humanitarnog odgoja.
Učenici su se upoznali s nastankom i ulogom Crvenog križa u svijetu i u Hrvatskoj. Djelatnice Crvenog
Križa su koncizno jasno i praktično upoznale učenike kako postupiti u nepredvidivim situacijama kao
što su poplave, potresi, teroristički napadi, neprikladni vremenski uvjeti.
U sklopu posjeta učenici su sudjelovali na radionici „Prva pomoć spašava život“ isprobali su osnovne
zahvate u spašavanju ljudskog života. Vježbali su kako postupiti, ako se nađu na mjestu nesreće, kakav je
protokol u pružanju prve pomoći unesrećenom. Učenici su uvježbavali metodu davanja umjetnog disanja
, odrasloj osobi, djetetu i bebama. Potom su vježbali kako pomoći osobi koja ima opstrukciju gornjih
dišnih putova stranim tijelom tj. kako pomoći osobi koja se guši. Vježbali su kako ispravno izvesti
Heimlichov hvat.
Učenicima je ovakav praktičan način konciznije prikazao sam smisao i cilj prve pomoći a to je
spašavanje života, sprječavanje nastanka komplikacija i invaliditeta te skraćivanje vremena liječenja i
oporavka.
Nakon Hrvatskog Crvenog križa učenici su posjetili Muzej mamurluka. U muzeju psihologinja koja je
vodila interaktivnu radionicu o utjecaju alkohola na mentalno zdravlje, o posljedicama konzumacije
alkohola i strategijama za odgovorno ponašanje približila je ovu temu učenicima koji su tijekom radionice
došli do spoznaje da u našem društvu ljudi u biti nisu ni svijesti prisustva alkohola u svakodnevnim
situacijama, a još manje razmišljaju o mogućim riskantnim posljedicama.
Nakon radionice učenici su imali priliku isprobati simulator vožnje i vidjeti posljedice alkohola na
sposobnost upravljanja vozilom.
Potom kroz „Pijane naočale“: učenici su iskusili teškoće u percepciji i motoričkim funkcijama koje
alkohol može uzrokovati.
Zatim aktivnost simulacija „Pijanog hoda“ Učenici su isprobali težinu hodanja pod utjecajem alkohol .
Ova aktivnost pomaže kako bolje razumjeti kako alkohol utječe na motoričke sposobnosti i koordinaciju.

Osim navedenih simulacija učenici su imali priliku isprobati brojne AI interakcije: Vortex iluzija, Deep-
face simulacija i mnoge druge…

Ovakav način iskustvenog učena omogućuje učenicima da sami procjene uzroke i posljedice
određenih rizičnih ponašanja i ovisnosti. Procjenjuju važnost rada na sebi i odgovornost za mentalno i
socijalno zdravlje. Preuzimaju brigu i odgovornost za vlastito zdravlje.
Bolje razumije ulogu institucija i organizacija u zaštiti ljudskih prava. Lakše usvajaju značenje
solidarnosti, humanosti i poštivanje ljudskog bića uz promicanje načela međusobnog pomaganja,
tolerancije, suradnje među ljudima i života u miru.
Profesorice Željka Holjević, Jadranka Lusavec, Biljana Barišić Mudri koje provode i prakticiraju ovakav
vid edukacija uviđaju velik benefit koji učenici dobiju nakon ovakvog tipa učenja.