Posjet džamiji i Židovskoj općini u Zagrebu

 Posjet džamiji i Židovskoj općini u Zagrebu

Sada već tradicionalno učenici Gimnazije Bjelovar posjećuju džamiju  i Židovsku vjersku zajednicu u sklopu međukurikularnog povezivanja tema iz predmeta Etike, Vjeronauka  i Građanskog odgoja.

Terenska nastava posjet džamiji i Židovskoj općini u Zagrebu   prvih, trećeg i četvrtog razreda (1.d,1.f,3.b, 4.e) održana je 29. listopada 2024. godine.

U Islamskom kulturnom centru  dočekao nas je  imam Zagrebačke džamije  Mirza ef.Mešić.

Imam je učenicima molitvenom prostoru džamije na vrlo zanimljiv i na učenicima shvatljiv način predočio glavne postavke Islama, te objasnio značenje pojma džihad, kao i položaj žena u Islamu. Imam je učenicima ukazao vrijednost i značaj života u skladu s vjerskom propisima u ljudskom društvu. Naglasio je da je  ponajviše u današnjem svijetu bitno biti obazriv jedan prema drugome i odnositi se jedan prema drugome u duhu bratstva i ne zaboraviti na poruku „Ljubi bližnjega svoga kao sama sebe“. Nakon interaktivnog predavanja učenici su imali mogućnost razgleda unutrašnjeg prostora džamije.  

Nakon posjeta džamiji Učenici/ce Gimnazije Bjelovar posjetili su Židovsku općinu. U Židovskoj općini srdačno nas je dočekao Luciano Moše Prelević, hrvatski rabin. Rabin je učenicima pobliže objasnio židovske blagdane, običaje i način života. Pričao je o židovskim zakonima kao i etičko-religioznim tekstovima. U interaktivnom predavanju rabin je učenicima  pokazao kako se praktično obavlja služba rabina u sinagogi. Učenicima je bilo zanimljivo objašnjenje kako se u tradicionalnom ( ortodoksnom)Židovstvu mladi upoznaju, stupaju u brak, te kako se odvija, rastava braka, koja je vrlo rijetka. Učenike je impresionirao prostor sinagoge kao i rabinova pristupačnost, otvorenost i susretljivost.

Ovakav način izvanučioničke nastave  omogućava razvijanje vlastitoga te upoznavanje i poštovanje tuđega kulturnoga, nacionalnoga i religijskoga identiteta.   Učeći na ovakav način o različitostima koje nas obogaćuju, učenici će lakše shvatiti i prihvatiti običaje, navike i kulturu naših sugrađana. Profesorice Biljana Barišić Mudri i Željka Holjević  koje organiziraju ovakav tip nastave uviđaju, na osnovi učeničkih povratnih informacija, da ovakav način obrazovanja  itekako ima pregršt benefita za cjelokupno društvo.