Projektima do novčanih sredstava – projekti Gimnazije Bjelovar
Ove školske godine Gimnaziji Bjelovar odobrena su tri projekta, dva od strane MZO-a te jedan od strane HAVC-a i HFS-a. Kao odgovor na pozive MZO-a o financiranju preventivnih projekata te projekata u sklopu izvannastavnih aktivnosti za šk. god. 2023./24., školska knjižničarka Biljana Barišić Mudri pisala je dva projekta te su oba projekta odobrena. Za preventivni projekt „Knjiga na recept” škola je dobila 1.955,00 eura, a za projekt u sklopu izvannastavnih aktivnosti „Školski mikrofon”, škola je dobila 2.100,00 eura. I treći projekt pisala je profesorica Barišić Mudri, a u sklopu poziva Hrvatskog audiovizualnog centra i Hrvatskog filmskog saveza te je za projekt pod nazivom „Školska kamera” škola dobila 800,00 eura.
Preventivni projekt „Knjiga na recept” bio je namijenjen učenicima, ali i zainteresiranim profesorima i roditeljima učenika. Sastojao se od čitateljskih radionica koje su provodile voditeljice projekta, profesorice Mirna Stavinoha Ostojić i Biljana Barišić Mudri, obrađivanjem nekoliko književnih djela koja obrađuju teme mentalnog zdravlja mladih, poremećaja u prehrani, vršnjačkog nasilja, razne vrste ovisnosti te anksioznosti tijekom odrastanja. Osim radionica, održana su i dva književna susreta, susret s književnicom Rosie Kugli i susret sa Sonjom Smolec, autoricama knjiga koje se bave problemima mladih. U sklopu projekta održano je nekoliko radionica: „Upravljanje stresom” (Lana Horak Pajić, mag. psych., Prava formula d.o.o.), „Prevencija poremećaja u prehrani” (Ivana Kober Vrbat, mag. psych., BEA centar za poremećaje hranjenja), radionica za učenike „Emocionalni kompas: Kako bolje razumjeti sebe?” (Ivana Mihotić Sekovanić, mag. psych., Obiteljski centar Bjelovar) te radionica za roditelje „Emocionalni kompas: Put do srca tinejdžera” (I. Mihotić Sekovanić, mag. psych., Obiteljski centar Bjelovar), „Radionica biblioterapije” za učenike i nastavnike (izvan. prof. dr. sc. Davor Piskač, Fakultet hrvatskih studija – Sveučilišta u Zagrebu). Projektom su ostvareni njegovi ciljevi, a to su osnaživanje učenika kroz čitanje odabranih tekstova, razvijanje socijalne osjetljivosti, identificiranje problema, poticanje rasprave o problemu, ohrabrivanje pozitivnog mišljenja i kreativnog rješavanja problema te oslobađanje snažnih emocija i napetosti. Više o projektu možete saznati u rubrici Knjiga na recept na internetskoj stranici školske knjižnice: https://knjiznicagimnazijebjelovar.wordpress.com/category/knjiga-na-recept/, a voditeljice projekta izradile su digitalnu knjigu „Knjiga na recept – preporuke” s preporukama književnih djela koja se bave problemima mladih. Preporuke su namijenjene mladima, ali i nastavnicima te roditeljima tinejdžera. Knjigu možete prelistati pomoću poveznice: https://read.bookcreator.com/nMPY26DRxwcsocdGxCa0FKLNIDt2/MA19ccGnSLq5dUW8bTU_bg/X8tKhnAxROS4_Spj3WldUg. Projektom su financirana razna predavanja i književni susreti te je nabavljena potrebna literatura koja ostaje inventar školske knjižnice te se mogu posuditi.
Plakat projekta Knjiga na recept
Projekt „Školski mikrofon” pisan je za potrebe izvannastavne aktivnosti Novinarska skupina koju vodi knjižničarka Barišić Mudri. Tijekom projekta školski novinari su istraživali teme iz područja Građanskog odgoja i obrazovanja te Osobnog i socijalnog razvoja: vršnjačko nasilje, solidarnost, tolerancija i prihvaćanje različitosti, ljudska/dječja prava, volontiranje, senzibilizacija za građansku participaciju i odgovornost. U sklopu projekta učenici su sami stvarali medijske sadržaje, snimali su podcaste, radijske emisije, TV-reportažu, videouratke te dokumentarni film. Sve snimljene sadržaje objavili su u digitalnom školskom listu „Gizmus” pod rubrikom Školski mikrofon i na YouTube kanalu škole. Sve sadržaje možete pregledati pomoću poveznice: https://gizmus.gimnazijabjelovar.hr/Gizmus/misle/skolski-mikrofon-podcast/. U kreiranju sadržaja sudjelovali su zainteresirani učenici koji pohađaju nastavu Etike, kao i ostali zainteresirani učenici. Stvoreni medijski sadržaji mogu biti korisni ostalim učenicima i profesorima škole u obradi nastavnih sati, kao motivacija u sat ili uvod u raspravu o nekom problemu. Ovako kreirani edukativni sadržaji potaknut će kod drugih učenika slušanje i analizu različitih perspektiva i mišljenja te dublje diskusije o obrađenim temama. Projektom je nabavljena potrebna oprema: fotoaparat, mikrofon, audiosučelje, filmski snimač i sl. Voditeljice projekta su profesorice Željka Holjević i Biljana Barišić Mudri.
Plakat projekta Školski mikrofon
Projekt „Školska kamera” sličnog je naziva kao i projekt „Školski mikrofon” iz razloga što imaju slične ciljeve: snimanje edukativnih sadržaja i objava istih u digitalnom školskom listu, suradnja s radiopostajama, televizijskim kućama, raznim udrugama i organizacijama u svrhu medijskog i filmskog opismenjavanja voditeljice i učenika, korištenje potrebne opreme za snimanje te upotreba različitih digitalnih alata. Projekt je nastavak prethodnog projekta kojim će se nabaviti preostala potrebna oprema za snimanje, a aktivnosti će se provoditi početkom iduće školske godine.
Logo projekta Školska kamera