Posjet sinagogi i džamiji u Zagrebu

 Posjet sinagogi i džamiji u Zagrebu

Dana 26. listopada 2023. godine profesorice Gimnazije Bjelovar Biljana Barišić Mudri
i Željka Holjević i Melita Štimac vodile su učenike/ce prvih i četvrtog razreda (1.a,b,d,e, 4.d)u
posjet džamiji i Židovskoj vjerskoj zajednici «Bet Israel» u Zagrebu.
Sada već tradicionalno učenici Gimnazije Bjelovar posjećuju džamiju i Židovsku vjersku
zajednicu u sklopu međukurikularnog povezivanja tema iz predmeta Etike Povijesti i
Građanskog odgoja.
U Islamskom kulturnom centru dočekala nas je vjeroučiteljica Lamija Alili. Vjeroučiteljica
je učenicima/ama u molitvenom prostoru džamije prezentirala i na slikovit način predočila
temeljne postavke Islama, te način primjene islamskih propisa u svakodnevnom životu.
Odgovarala je pitanja koje su učenici/ce postavljali/le te je nastojala ukazati na one
vrijednosti koje su zajedničke židovstvu, kršćanstvu i islamu. Učenici/ce su impresionirani
prostorom džamije, ali i samim pristupom vjeroučiteljice Lamije.
Nakon posjeta džamiji Učenici/ce Gimnazije Bjelovar posjetili su Židovsku vjersku zajednicu
„Bet Israel“.
Već na ulazu u Židovsku zajednicu srdačno nas je dočekao tajnik Zajednice Borut Ivanuša.
Učenicima/cama o bogatstvu židovske religije, kulture i povijesti na vrlo zanimljiv način
govorila je mag.Julija Koš.
Julija Koš je oduševila učenike/ce govoreći o židovskim zakonima, običajima za svakodnevni
život, kao što su slavljenje subote(šabata) i pridržavanje strogih prehrambenih
zakona(kašruta)
potičući ih na dijalog i razgovor, kojeg nije nedostajalo.
Nakon dijaloškog predavanja Julija Koš je učenike/ce provela kroz prostor Zajednice,
pokazavši im i kuhinju gdje je strogo odijeljen prostor za mliječno i prostor za mesno posuđe.
Učenici/ce su iz Židovske zajednice otišli oduševljeni i puni pozitivnih impresija.
Ovakav oblik obrazovanja produbljuje spoznaje o drugim religijama, kulturama i
svjetonazorima, učenici/ce se osposobljavaju za dijaloški i tolerantan pristup drugima i
drugačijima.
Ovakav način izvanučioničke nastave omogućava razvijanje vlastitoga te upoznavanje i
poštovanje tuđega kulturnoga, nacionalnoga i religijskoga identiteta.
Učeći na ovakav način o različitostima koje nas obogaćuju, učenici će lakše shvatiti i
prihvatiti običaje, navike i kulturu naših sugrađana.
Kroz obilazak religijskih znamenitosti Republike Hrvatske učenike/ce se nastoji potaknuti na
pozitivna razmišljanja o svom podrijetlu, kulturno-etnološkim ostavštinama i suživotu u našoj
domovini, na promišljanje o društvenim vrijednostima te o značaju
„jedinstva raznolikosti“ kao temelja demokratskoga društva, a sve u cilju da nam mladi ljudi
postanu još odgovorniji i aktivniji članovi društva sposobni djelovati za opće dobro te
donositi promišljene odluke u životu.

Željka Holjević, Biljana Barišić Mudri i Melita Štimac